Pàgines

dijous, 19 de desembre del 2013

Conceptualització de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom

Hola de nou!

Avui per finalitzar les classes de GTIC hem parlat sobre la conceptualització de l'aprenentatge amb ordinador de Benjamin Bloom.
Aquesta conceptualització es desenvolupa a partir de les diverses tasques que pot realitzar les TIC.

Des del 1948 un grup d'educadors, entre ells Benjamin Bloom van proposar desenvolupar un sistema de classificació en tres aspectes: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. A més a més, van classificar les activitats educatives, això es coneix com a Taxonomia de Bloom.

Tot seguit veiem les habilitats cognitives definides per Bloom el 1956 i el 2000:



 
Extret de: http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/ImagBloom.jpg

El 2008 es va fer una nova revisió, la qual es diu "Taxonomia de Bloom per l'era Digital".

He trobat una pàgina web on hi ha cada subapartat de la Taxonomia de Bloom al 1956, la qual crec que està molt ben estructurada:

Per altra banda, pel que fa a la Taxonomia de Bloom per l'era Digital, he trobat una piràmide amb anglès on hi ha diversos programes de cada apartat, crec que és molt interessant.

Extret de: www.xarxatic.com

A més a més, també us deixo la taula de la Taxonomia de Bloom per l'era Digital:

A continuació, us mostro una taula que he creat i l'he penjat al Scribd, on hi ha la classificació de les eines que hem utilitzat al llarg d'aquest temps, segons la Taxonomia de Bloom.

Així doncs, tot seguit us mostro la taula que he realitzat de la classificació de les eines:



Aquesta última sessió, m'ha servit per ampliar els meus coneixements, ja que la Taxonomia de Bloom la desconeixia totalment. També, el fet de realitzar la taula, que he mostrat anteriorment, de cada eina que hem utilitzat al llarg d'aquests mesos, m'ha estat molt útil perquè em quedés més clar cada concepte i perquè a la llarga el meu estudi més amè i més entenedor.
Finalment, he de dir que aquesta és la meva última entrada, de moment, al meu bloc. 
Així doncs, finalitzo aquesta entrada dient que he après molts conceptes nous al llarg d'aquests mesos i que realment, m'han estat d'utilitat, ja que he obtingut un major domini de programes i eines de l'ordinador o d'internet en general. Espero que us hagi agradat les meves petites intervencions, i que us hagin estat d'utilitat. Les he fet com millor he pogut! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada