Pàgines

dimarts, 15 d’octubre del 2013

Posar llicència Creative Commons

Hola de nou a tothom!

Avui a classe, hem treballat el tema relacionat amb les llicències.

Per saber si es pot agafar una imatge i copiar-la, s'ha de mirar si és llicenciada en Creative Commons, així la podrem utilitzar segons els termes de la llicència i en molts casos només esmentarem l'autor.
Les webs on podem trobar imatges, les quals les podem utilitzar sense cap mena de problema són Wikipedia Commons, Flickr, entre altres.

Pel que fa Flickr hi ha fotografies que tenen copyright, però n'hi ha d'altres que si que les podem utilitzar. Per buscar amb més facilitat les fotografies sense "All right reserved" cal anar a Advanced Search i allà escollir l'opció que només ens mostri imatges llicenciades amb Creative Commons.

Pel que fa als diaris, també ens podem trobar el cas que ens posi "All right reserved", per tant no podrem copiar res de la notícia. Tot i això, la llei ens permet citar, és a dir, agafar alguna petita part de la notícia, la qual no sigui la més important.

La música que no és coneguda es pot descarregar, ja que no té drets d'autor i la podem trobar a webs com Soundclound, Jamendo, entre altres. Per altra banda, els vídeos sense copyright els podrem trobar a Vimeo.

Finalment, per posar en pràctica el tema de les llicències, he fet que sigui visible la meva llicència del meu bloc. Per fer-ho, he anat a la pàgina web creativecommons.org i allà a l'apartat "Licenses" he clicat el sub-apartat "Chooses de license". Tot seguit, he de copiar el codi Embed i afegint un widget al meu bloc de HTML/JavaScript he enganxat el codi i per acabar he guardat els canvis.

Aquí podeu veure la llicència que m'apareix a sota de tot del meu bloc:


Licencia de Creative Commons



Sincerament, mai m'havia parat a pensar amb les llicències de les pàgines web, fotografies, cançons, etc. Penso, que moltes persones tampoc s'han parat a pensar quan escullen una imatge pel seu treball, si aquesta té el permís perquè puguis agafar-la o no.
Tot i això, considero que m'ha estat útil conèixer la llicència de Creative Commons i entrar en contacte amb aquesta, ja que a mi tampoc m'agradaria que m'agafessin, per exemple, una fotografia si no ho he autoritzat. 
Avui en dia, amb el "bom" d'Internet, tothom intercanvia imatges i altres elements amb altres persones del món i crec que ha arribat un punt que quan penges una fotografia, parlo de fotografies per posar un exemple clar, aquesta pot ser intercanviada amb altres persones sense que ho sàpigues i això pot arribar un punt que pot ser molt perillós.

Tot seguit, us deixo un vídeo on Pablo Arrieta, explica la llicència de Creative Commons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada